Saturday, January 28, 2012

perJalaNan balik ke unisza....


alhaMdulillah pagi tadi aku selamat sampai di unisza pada pukul 7 tadi...tak sempat nak pergi kelas hadis..dah la ada test megejut..ustaz pun tak cakap dah..naik2 cuti jer terus ada test...huh!

     semalam aku bertolak balik ngan nisah naik bus tasik kenyir...mak ngan ayah dia anta pergi stesen bus...sayang giler nak berpisah ngan mak ayah dia..tambah2 mak dia...kan 5 hari jugak aku tinggal kat umah nisah.dapat layanan baik daripada mak ayah dia..mak dia pulak sporting abes...


     yang aku tak tahannya aku nangis atas bus coz teringat kat mak dia...heran aku...bangun tido kejap tu rase tringat giler..yela.aku dak lama tak merasa layanan daripada seorang mak..setaun lebih dah..ni duk umah nisah rase macam dapat layanan dari mak aku sendiri..mana aku tak sedih...sebak giler lah atas bus semalam..layanan mak nisah kat umah dia tue mengingatkan aku pada arwah ma aku,..siyes Aku tak dapat tahan air mata semalam...aduh!malu ke nisah tibe2 nangis..dia tak menangis berpisah ngan mak ayah dia...aku pulak yang lebih2...yela dia mana dapat rase apa yang aku rase semaLam...aku sedih giler..memang aku ingat arwah ma aku lah seMalam...bercucuran air mata jatuh...hurm..sob4..

       tapi tak apelah aku sentiasa doakan kesejahteraan kat ma aku..tiap abes solat aku doakan dia...aku belum puas meNdapat perhatian dari seorang mak..duduk asrama dari form 1 sapa5...masuk pulak universiti...lagi banyak masa aku habiskan dekat asrama lah berbanding duduk ngan mak ayah...tue yang buat aku rasa terkilan sangat2...

       sape2 yang ada mak dan ayah lagi tue tolong la hormat pada mereka selagi mereka masih ada...bila dah tak xada nak menyesal pon xda guna dah...last skali pom dapat tengok jasad jer..nak bersembang,berguraw or pape pom memang dah terlambat bile tuhan dah taRik nyawa..tu jerla pesan aku..bukan nak cakap aku derhaka kat arwah ma aku dulu..just rase terkilan sangat sebab kurang masa bersama dengan dia masa dia hidup..yela aku duk asrama bukan selalu balik,,,balik cuti sem pulak aku kerja cari duit...tapi aku redha..yang penting sekarang doa aku pada ma aku..biar dia tenang saja di sana..amin~

No comments:

Post a Comment