Wednesday, November 21, 2012

Ya Allah,sungguh aku rindu pada bonda!

Hampir 2 tahun berlalu. Masih segar dalam ingatan. Setiap bait kata dan nasihat yang menjadi peneman. Kesedihan paling besar pernah ditanggung. Betapa beerti kedua orang tua kita. Waktu bersama terlalu singkat. Bermula tingkatan satu tinggal di asrama. Sampailah umur 20 berjauhan hanya doa jadi pengiring dan penghubung.

Kadang kenangan bersama datang menjengah, terus jatuh berderai butir2 jernih. Hampir  kering air mata tatkala menangis teringat akan arwah. Terlalu sedih untuk dikenang saat2 akhir pemergiaannya. Begitu cepat. Tanpa kami semua sangka, Tapi takdir Allah mengatasi segalanya. Beruntung mereka yang masih punya ibu. Hargailah keduanya tanpa jemu. Berbaktilah selalunya. Bahagiakan hati mereka. Sekarang hanya punya ayah satu satunya. Moga Allah jaga di setiap langkahnya.

Masih terngiang saat dirimu ketawa ketika kita sama-sama melalui saat lucu bersama keluarga.Berkumpul dan berbaring dihadapan tv menonton Sinetron Indonesia kegemaran. Arwah seorang yang kuat dan tabah saat melayan kerenah kami adik beradik. Didikan yang tidak pernah jemu.


Sudahlah!tenang saja tika ini.Yang pergi tidak mungkin akan kembali.Andai masa boleh diundur pasti semua orang akan ingin kembali pada waktu yang di inginkan. Waktu bahagia bersama yang mungkin tidak bisa terganti.

No comments:

Post a Comment