Wednesday, November 21, 2012

Ya Allah,sungguh aku rindu pada bonda!


 entri yg tertunda sebab tiada line..hehe



Lama sudah tidak membayangi wajah arwah ibu.tidak bermakna aku lupa. Tapi aku cuba untuk     jauhkan diri untuk selalu mengingati wajah ibu.sudah kering air mata tatkala menangis teringat akan arwah.sedih menimpa apabila terkenang saat2 akhir pemergiaannya.sungguh aku dapat rasakan betapa sakitnya saat sakaratulmaut itu.tatkala seusai membaca surah yasin untuk disedekahkan pada arwah,hati mula terkenangkan akan senyumannya yang tak pernah luput diingatan aku..masih lagi terasa hangat kasih sayang aku buat arwah ibu.bergenang air mata.oh sedih sungguh.


Terlalu aku rindu akan raut wajahnya yang cukup jelita pada pandangan aku. Bagi aku dialah satu2nya ibu yang tiada tolak bandingnya..aku mohon pada Tuhan agar aku bisa menemui ibuku diakhirat nanti.setiap hari aku mohon.kerna aku tersangat rindu akan semua.bual bicaranya.gelak ketawa.dan semuanya lah yang berkaitan akan dirinya.oh ibu, setiap malam aku berdoa pada Tuhan dengan penuh khusyuk dan tawaduk agar dikau ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman.serta dijauhkan dari seksaan kubur.
Masih terngiang saat dirimu ketawa ketika kita sama-sama melalui saat lucu bersama keluarga.berkumpul dan berbaring dihadapan tv menonton cerita Indonesia kegemaran.rindu.rindu serindu rindunya.Allah sahaja yang mengetahui hati ini.sumpah!orang lain tidak akan dapat merasai apa yang aku rasa saat teringat akan ibu.


Sudahlah!tenang saja tika ini.yang pergi tidak mungkin akan kembali.andai boleh diundur kembali masa.aku nak bersama dengan arwah selalu.ah itu semua tak logik akal.mana mungkin waktu boleh diundur.terlalu pantas ianya terjadi.tanpa semua orang sangka akan semua itu.itulah takdir Tuhan…

No comments:

Post a Comment