Friday, January 13, 2012

doa joDoh....

ya allah...jika aku jatuh cinta cintakan lah aku dengan seseOrang yang
       melabuhkan cintanya buatMu...agar berTambah kekuatanku
                untuk meNcintaimu...ya muhaimin,,jika aku
                   jatuh hati,izinkanlah aku meNyentuh
                        hati seseorang yang hatinya
                            tertaut padaMu....aGar
                                 tidak terjatuh aku
                                dalam jurang Cinta nafSu...
                .ya rabbana,jika aku jatuh hati,jagalah hatiku
           padanya agar tidaK berpaling daripada hatiMu..ya raBBul
   izzati,,jika aku rindu,rindukanlah aku pada seseorang yang meriNdui
syahid di JalanMu...ya allah jika aku meNikmati cinta keKasihmu janganlah
kenikmataN itu meleBihi kenikmatan indahnya bermunajat disepertiga maLam terakhirMu..
ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.
ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku
malampaui batas hingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.
ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam taat pada-Mu, telah bersatu dalam da'wah pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya, tunjukilah jalan-jalannya, penuhilah hati-hati ini dengan nur cahaya-Mu yang tiada pernah pudar, lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan
kepada-Mu dan keindahan bertawaqal kepada-Mu, nyalakanlah hati kami dengan ma'rifat pada-Mu, matikanlah kami dalam syahid di jalan-Mu.
sesungguhnya Engkau sebaik-baik penolong...
.

No comments:

Post a Comment