Thursday, September 19, 2013

bersabar dengan dugaan

alhamdulillah,telah selesai satu majlis petang ni."majlis penutupan bulan kemerdekaan"peringkat unisZa.berapa jam duk berjemur tengah panas yang tak berapa panas tadi.tapi sebenarnya takde lah nak cerita sangat pun pasal majlis ni.cuma ianya ada sedikit perkaitan.

berdiri di tengah ramai-ramai orang.ternampak 'mereka'.huh bahagia sakan..timbul jugak satu perasaan yang kurang enak dalam diri.tapi  cuba berlagak takde apa-apa berlaku.mungkin semua sudah berubah perasaan.dan aku dah macam tak wujud langsung dalam jiwa dan fikiran mereka.dulu mase aku berkawan dengan dia.ada jugak mata-mata yang tak berapa nak berkenan.cakap aku rapat la sangat la.yela macam tak berapa nak sokong.tapi sekarang mereka pulak yang terlebih rapat dan nampak macam sweet sangat.timbul perasaan cemburu dalam hati.macam aku ni dilupakan terus.aku sedar aku siapa.takde la touching mane.tapi kan agak2 la berubah terus pendirian mereka.

ya Allah,kau teguhkanlah hati dan iman aku ya Allah.meskipun aku berkeseorangan,aku yakin aku tetap ada-Mu.yang memberi kekuatan dan kegigihan untuk menghadapi apa sahaja lontaran.dan masih lagi ada kawan-kawan yang baik hati untuk terus memberi sokongan pada aku.Allah,Allah.terkadang aku jatuh lemah bila ditimpa ujian demi ujian.tapi apabila terdetik dalam hati yang Engkau bersama aku.aku jadi kuat.kental.aku langsung tak sengaja untuk berperasaan begini.ianya secara spontan hadir dalam diri aku.dulu lain sekarang lain.

sometimes,people try to expose what's wrong with you,because they can't handle what's right about you!

No comments:

Post a Comment