Sunday, April 15, 2012

pengalaman aku dikejar anjing...

14/4/2012..kami diarahkan oleh pengurus pingpong untuk bersiap lebih awal untuk bertolak ke tempat perlawanan hari itu...hari tu aku dan kawan2 jaga daripada tido sungguh awal..semangat nak fight dengan pihak lawan ni...aku dan kawan aku suha siap lebih awal daripada kawan yg lain...kami ambik keputusan untuk keluar terlebih dahulu untuk pergi breakfast kat kafe city times hotel...

pagi tu hujan renyai2.kami keluar daripada bilik pukul 6.45 pagi..siap nyanyi2 lagi ni..lepas tu kami ada dengar bunyi anjing menyalak...kami pun cuba intai di sebalik van kat depan sana...aiyo!ada dua ekor anjing tengah duk jelir2 lidah macam get ready nk kejar kitaorang...aku ngan kawan aku apa lagi pecut 100km per jam la lari...sampai jatuh terguling2 coz tak sempat nak brek bile sampai kat pintu utama hotel tempat kami menginap..aku jatuh dah macam ultraman dah...tertiarap atas lantai...masa tu memang kami tengah panic sebab anjing tu dah ada dekat dengan kitaorang.,..masa kitaorang jatuh tu rasa payah sangat nak bangun...tapi kami gagahkan diri jugak.yang tak tahan nak gelaknya kawan aku yang sorang lagi nampak anjing kat belakang aku terus bagi arahan kat kitaorang suruh lari cepat!last2 dia yang tersungkur jatuh..haha...tak dan apa2 dah jatuh..muka dia time tu memang lawak la.....nasib baik kawan aku ada terpikir nak tutup pintu..lepas dia tutup pintu anjing tu dah tak boleh masuk dan menyalak2 depan pintu..masing2 buat muka lega:-)

ya allah,tuhan jer tahu macam mana kitaorang rasa...muka aku dah macam takda darah sebab takot sangat..memang tak dapat bayang kalau kitaorang tak sempat nak bangun time jatuh tu tak tahu la macam mana...rase2 nya dah kena gigit ngan anjing liar tu...sampai kat pintu bilik hotel terus gelak2 macam orang gile semua.macam tak percaya apa yang berlaku...aku nak menangis pun ada..pastu kitaorang naik tingkat 2 nak cerita kat driver bus kitaorang tu..pastu tunggu semua kawan2 lain nak pergi breakfast skali...tengok2 ada lagi anjing tadi kat atas bukit macam tengah tunggu kitaorang jer..aku apa lagi pegang kuat2 kawan aku...kali ni tak lari dah takut kena kejar lagi...orang lain buat slumber jer jalan sampai boleh lepas ngan anjing tu...aku dengan izah jer duk terketar2 kat belakang..sampai nangis2...nasib baik pokdin n pokli datang ambik..sampai dalam kafe dengan mata merah duk tengah menangis...aku sampai teresak2 sekali menangis...siyes aku takut sangat2 time tu...

memang kami tak leh lupa la kejadian ni...takut bercampur kelakar ...aku tak sangka yang aku dengan suha boleh lari selaju tu...sampai tak sempat nak brek..korank takkan dapat rase dan bayangkan perasan kami masa tu..bagai nak luruh jantung ni..huh!umur masih panjang..kena gigit dek anjing memang aku akan fobia sampai bila2 la...lepas pada kejadian tu semua pakat duk ngusik2 kitaorang...buat2 bunyi anjing la...duk cerita balik aku nangis macam mana,...haha...sungguh memalukan...tapi ini lah kenangan yang paling tak boleh aku lupa...^_^

No comments:

Post a Comment