Monday, January 3, 2011

mase dpt twran universiti

assalamualaikum,,,aku jadi teringat saat masa aku dapat result spm dulu...aku hanya dapat 3A..tapi aku dah cukup bersyukur...masa nak pergi ambik result tu ma aku la yang paling berdebar sekali..tak senang duduk aku tengok dia...hehe...tapi sayang aku tak dapat tawaran universiti lepas pada tu...aku punya la terkilan dan rasa sedih sangat..tapi aku redha dan aku berdoa agar aku dapat peluang macam kawan2 aku kat kampung yang sebaya dengan aku,semua dapat tawaran...aku jer tak dapat..tapi aku yakin akan ada rezki aku nanti...aku cuba buat rayuan..dalam masa yang sama aku sambung tingkatan enam dekat sekolah renek...memang aku tak tahan pergi sekolah tu...yela sekolah baru kan...macam dah tak de semangat nak belajar...ma aku pulak membebel sebab aku macam malas nak pergi sekolah..aku kuatkan juga untuk pergi..tapi aku rasa aku macam ada sesuatu  jer masa tu...hati aku macam berdebar bagai ada sesuatu berita yang akan diberitahu..tak sabar nak balik rumah...mujurlah minggu pertama tu tak belajar lagi..minggu orientasi jer..

lepas siap solat zuhur kat sekolah aku terus balik umah....masuk jer rumah ma aku datang dari dapur cakap aku dapat tawaran universiti...eh biar betul..aku macam tak percaya...ma aku tunjuk surat tawaran dekat aku...aku ni dah rasa macam bermimpi dah...aku dapat diploma pengajian islam alquran dan as sunnah:-) arwah ma aku la paling bahagia sekali aku tengok...sebab dia dah lame inginkan anak perempuan masuk universiti...apa2 pun time tu aku rase bahagia n syukur sangat sebab doa aku dah makbul..dan aku berjaya buat ma arwah ma aku bahagia tengok aku dapat masuk universiti..:-)

No comments:

Post a Comment